آرتور شهبازیان : فومن در ورزش کاراته از سطح بالایی برخوردار است.
رئیس فدراسیون سن‌ریو و ایشین‌ریو کاراته ارمنستان اخبار گیلان" >خبر داد
راه‌اندازی سبک سن‌ریو و ایشین‌ریو کاراته در ایران

رئیس فدراسیون سن‌ریو و ایشین‌ریو کاراته ارمنستان گفت: به‌زودی سبک سن‌ریو و ایشین‌ریو کاراته در ایران راه‌اندازی می‌شود.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی سبک سن‌ریو و ایشین‌ریو کاراته در ایران

به گزارش خبرخوان یک گیلان آرتور شهبازیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن به حضور ۳۱ نفر از اعضای تیم مذکور در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: فومن در ورزش کاراته از سطح بالایی برخوردار است.

آرتور شهبازیان با بیان اینکه از سال ۱۹۹۹ میلادی در اروپا بانوان کاراته‌کای ایران با حجاب اسلامی کامل و در سطح بالایی ظاهر شدند، افزود: تیم ایران در تمام مسابقات رده بالای کاراته دنیا حضور پررنگ و موفقی دارد.

وی بهرام سلجوقی را یکی از ورزشکاران با اخلاق و تکنیک فومن نامید و گفت: دومین بار است که به فومن سفر می‌کنم و از طریق بهرام سلجوقی و بنده روابط ورزشی گیلان و ارمنستان در حال افزایش است.

این مسئول با دعوت از بازیکنان گیلانی برای حضور در کشور ارمنستان، یادآور شد: دولت ارمنستان در حال هزینه و برنامه‌ریزی برای کاراته است و به دنبال تبادل دانش با ایران هستیم.

وی خواستار تشکیل تیم منتخب دوستی کاراته ایران و ارمنستان برای حضور در مسابقات و تورنمنت‌های بین‌المللی شد و تصریح کرد: سه روز در شهر زیبا و تاریخی فومن حضور داریم.

رئیس فدراسیون سن‌ریو و ایشین‌ریو کاراته ارمنستان به بازدید از شهرهای رشت، انزلی، فومن، ماسوله و قلعه‌رودخان اشاره کرد و یادآور شد: گیلان به ویژه شهرک تاریخی ماسوله بسیار سرسبز و دلنواز و دارای مردمان مهمان‌نواز است.

وی مردم ایران را بسیار خونگرم خواند و افزود: برای انجام مسابقات مذکور، گرجستان نیز اظهار تمایل کرد، اما به دلیل مهمان‌نوازی گیلانی‌ها این استان را برای برگزاری مسابقه انتخاب کردیم.

شهبازیان با اشاره به وجود سبک سن‌ریو و ایشین ریو کاراته در کشورهای آلمان، رومانی، بوداپست، هند، چین، اسپانیا و کانادا گفت: این سبک به ‌زودی با همکاری استاد سلجوقی در ایران راه‌اندازی می‌شود.

فومن میزبان ناخواسته مسابقات بین‌المللی کاراته سبک سن‌ریو و ایشین‌ریو

مسئول برگزاری مسابقات بین‌المللی کاراته سبک سن‌ریو و ایشین‌ریو و K1، نیز در حاشیه برگزاری مسابقات بین‌المللی کاراته سبک سن‌ریو و ایشین‌ریو و k1 در فومن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برگزاری غیرمنتظره این مسابقات در فومن اظهار کرد: قرار بود به مناسبت عید مبعث پیامبر مکرم اسلام (ص) با حضور پنج کشور در منطقه آزاد انزلی برگزار شود که یک هفته مانده به برگزاری مسابقات، منطقه آزاد انزلی از برگزاری این تورنمنت خودداری کرد.

بهرام سلجوقی  افزود: این مراسم برای گرامیداشت مقام بالای پیامبر عظیم‌‌الشان اسلام تدارک دیده شده بود و به دلیل هزینه و عدم هماهنگی منطقه آزاد انزلی از برگزاری مسابقات خودداری شد.
مسئول برگزاری مسابقات بین‌المللی کاراته سبک سن‌ریو و ایشین‌ریو و K1، با بیان اینکه با وجود اخذ ویزا از سوی بازیکنان خارجی، لغو مسابقات امکان‌پذیر نبود، افزود: به همین دلیل با حمایت رئیس هیئت کاراته، فرماندار و نماینده شهرستان، تیم‌ها را برای انجام مسابقه به فومن دعوت کردیم.

وی از رویارویی ملی‌پوشان کاراته و k1 فومن مقابل ملی‌پوشان ارمنستان، گرجستان و قره‌باغ اخبار گیلان" >خبر داد و گفت: ۹ فایر k1 از آن کشورها حضور پیدا کردند.

سلجوقی با اشاره به کمک‌های مادی اعضای شورای اسلامی شهر فومن و ماکلوان و فرماندار فومن برای برگزاری مسابقات مذکور، تصریح کرد: این مسابقات برای بازیکنان فومن تجربه خوبی خواهد شد.

ضرورت افزایش ورزشی ایران و ارمنستان

رئیس فدراسیون k1 آماتور و شیدوکای ارمنستان نیز در گفت‌وگو با فارس از حضور ۱۲ نفر ورزشکار نونهال، نوجوان و بزرگسال در رشته k1 در فومن اخبار گیلان" >خبر داد و افزود: تیم k1 از وضعیت خوبی برخوردار است.

باغداسار میرزیکیان، با اشاره به نخستین حضور خود در ایران تصریح کرد: بارها میزبان تیم قدرتمند ایران در ارمنستان بوده‌ایم.

وی سطح بازیکنان ایرانی را بسیار بالا برشمرد و خاطرنشان کرد: خواستار افزایش ارتباط ورزشی بین ایران و ارمنستان هستیم.

رئیس فدراسیون k1 آماتور و شیدوکای ارمنستان با تاکید بر اینکه از راه ورزش ارتباط دو دوست و همسایه قدیمی ایران و ارمنستان بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم بین دو کشور مسابقات بیشتر با سطح‌های بالاتری برگزار شود.

وی با ابراز رضایت از حضور سه روزه خود در فومن و نحوه برگزاری مسابقه و مهمان‌نوازی فومن، یادآور شد: امیدواریم فرزندان ما راه ورزش و صلح را در پیش گیرند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : برچسب:کاراته , کاراته فومن, آرتور شهبازیان, | | نویسنده : محسن باقری |